איך מגייסים כסף לסטארט אפ?
בגיוס כסף לסטארט אפ הכול מותר. עליכם להפעיל את כל הכלים החוקיים העומדים לרשותכם כדי לגייס את ההון הנדרש להקמת הסטארט אפ. הלכה למעשה, גיוס ההון הוא החלפה הדדית של כסף ואמון בין היזם לבין המשקיעים. אם תצליחו לגרום למשקיעים להאמין בכם (יותר מאשר ברעיון) הסיכוי שישקיעו בכם את מיטב כספם גדל משמעותית.
משרדנו מטפל ביזמי סטארט אפ החל משלב הרעיון (שלב ה – Pre-Seed), המשך בשלב הפיתוח (שלב ה – Seed) וכן בסבבי גיוס ההון לסטארט אפ עד (וכולל) להנפקה המיוחלת. הערך המוסף לו זוכים היזמים שאנו מלווים הוא חיבור וליווי מלא מול משקיעים פוטנציאליים הפעילים בהשקעות הון סיכון בישראל ובחו"ל.
ריכזנו עבורכם לקט דגשים ועצות מהידע הנצבר במשרדנו כדי שאלו ישמשו אתכם להבנה ראשונית של התהליך הצפוי – אל תהססו לפנות אלינו בכל שאלה או הבהרה – ליצירת קשר במייל עם משרדנו לחץ כאן (לפרטי התקשרות נוספים לחץ כאן).
למי לפנות?
משקיעים
FFF (Friends, Fools & Family) , מקשרים (Integrators), אנג'לים (Angels), חממות ומאיצים.
שותפים עסקיים
עובדים, לקוחות, ספקים, שותפים.
בנקים וקרנות
מוסדות פיננסיים וקרנות הון סיכון.
אילו חומרים צריכים להיות מוכנים טרם פניה לגיוס כסף ממשקיעים?
- תכנית עסקית – כולל תרשים של המוצר ואבני דרך. משרדנו פועל בשיתוף פעולה עם מומחים בתחום להכנת תוכנית עסקית ואסטרטגית מתאימה לסטארטאפים.
- צוות ואנשים – נותן למשקיעים הרגשה נוחה שיש אנשים מסביבך שמאמינים ברעיון. צוות סטארט אפ חייב לכלול איש צוות עסקי ואיש צוות טכנולוגי (רצוי שמס' היזמים בסטארט אפ יהיה בין 2 ל – 4).
- פטנטים ויתרון תחרותי – זכרו, אם אין יתרון תחרותי אין עסק. לעניין רישום הפטנט, ברוב המקרים ובשלב הראשוני ניתן להסתפק ב – Patent Pending / Provisional בלבד ואין צורך בהשקעת כספים רבים בהשלמת רישום פטנט.
- פיתוח עסקי – חשיבה לטווח ארוך והכנת לו"ז עבודה. משך חיי מוצר טכנולוגי הינו 3-4 שנים ולכן צריך להכין סט של מוצרים / רעיונות למוצרים לצורך המשכיות ורציפות.
- הדגמה ראשונית – להראות שהמוצר כבר פועל (באופן בסיסי – Prototype) גם בלי ההשקעה.
- ניהול ותפעול – הכנת מערכת אופרטיבית לתפעול הסטארט-אפ. כל החומר של המיזם צריך להיות מסודר, מאורגן היטב וערוך לקראת ביצוע בדיקות נאותות (Due Diligence) מקיפות וכוללות.
- ליווי משפטי וחשבונאי על ידי עורך דין ורואה חשבון המתמחים בסטארט-אפים והייטק. לטובת הסטארט אפ, רצוי שתבחרו באנשי מקצוע שיכולים להעניק לכם ערך מוסף מעבר לשירותים המשפטיים (למשל סיוע אמיתי בגיוס הון, סיוע בהכוונה אסטרטגית, יצירתיות וגמישות מחשבתית, יצירת קשרים ושיתופי פעולה וכו').
מה להכין לפגישה עם המשקיעים הפוטנציאליים?
עליכם להלהיב את המשקיעים ברעיון שלכם ולשם כך 3 הדקות הראשונות הן הקריטיות ביותר. יש משקיעים הטוענים כי הדקות הראשונות בפגישה הן אלו שתקבענה Go / No Go. לכן, התכוננו היטב להעברת המסר בתוך 3 דקות בלבד.
הנתונים שיש לכלול במצגת למשקיעים:
- שם וסלוגן.
- פתרון ל – End User בשפה פשוטה כולל תמונות.
- דוגמא.
- דו"ח מצב – איפה המיזם עומד עכשיו.
- הצוות ובעלי תפקידים (כולל התמחויות).
- התועלת לשווקים הבינלאומיים.
- הפיתרון הטכנולוגי והשוק (להזכיר אם נרשם פטנט / הוגשה בקשה לרישום פטנט).
- ההזדמנות (מדוע המיזם לא נעשה קודם ולמה עכשיו זה הזמן המתאים ביותר).
- ציטוטים ממאמרים ומחקרים המעידים על הצלחת המיזם.
- מתחרים – זכרו, אם אין מתחרים אין עסק. הראו את המתחרים והסבירו את היתרון התחרותי של המיזם.
- תוכנית שיווקית ומכירות.
- פיתוח עסקי – מה עשיתם עד כה, למי פניתם (לא לחשוף שמות של משקיעים) וכו'.
- סיכונים וחששות – ולהסביר איך אנחנו מתכוונים להתמודד עימם.
- סכום השקעה נדרש – כמה כסף המיזם צריך ולשם מה (להכין טבלה מפורטת ורציונאלית).
- סיכום – ההזדמנות, הפיתרון והאסטרטגיה.
טיפים ודגשים אישיים
- לפנות למשקיעים הידועים בהשקעותיהם בתחום המיזם.
- רצוי להתחיל להיפגש דווקא עם המשקיעים שהסיכוי לגייס מהם כסף נמוך יותר (לצורך התרגול).
- שעת פגישה אופטימאלית 10:00-11:00 בבוקר (לא, לא, לא לקבוע פגישות עם משקיעים בשעות אחה"צ).
- לבדוק אודות המשקיע טרם הפגישה.
- לסכם מראש מי מחברי המיזם מציג (בעל יכולות פרזנטציה).
- Prepare , Prepare , Prepare – תגיעו מוכנים !
- להביא את המצגת איתכם (במייל, בדיסק און קי וגם בעותק פיזי מודפס).
- לעשות Follow Up אחרי הפגישה.
- להתנהל מול מקבלי ההחלטות אצל המשקיע.
- להיעזר בעורך דין מומחה בתחום.
בכל שאלה או הבהרה אנו עומדים לשירותכם בכל עת.